That Boutique-y… Čo? Značka s komickými etiketami schováva TOP rum, whisky a gin
Túto značku nemožno prehliadnuť. Jednoduchá fľaša vyniká medzi elegantnými baleniami iných značiek ilustrovanými etiketami plnými farieb. Tie vám na prvý pohľad budú pripadať bizarné, ba priam nezmyselné. Ich vtip a príbeh však pochopíte v momente, ako si o obsahu fľaše prečítate trochu viac a bližšie spoznáte britskú značku That Boutique-y. Alebo skôr značky. Sú totiž až tri:
That Boutique-y Rum Company
That Boutique-y Whisky Company
That Boutique-y Gin Company
Čo spája také rozmanité portfólio alkoholu? Nadšenie, znalosti a komické etikety ukrývajúce jedinečný príbeh. Každá z týchto značiek sa podrobne venuje vyhľadávaniu a nezávislému fľašovaniu ginu, whisky alebo rumu z tých najlepších destilériek z celého sveta.
A každá má aj vlastného ilustrátora.
Chcete vedieť, kto sa zaoberá tým, ktorá whisky, rum alebo gin stojí za to, aby sa dostala do výberového portfólia That Boutique-y? A kto všetky tie etikety kreslí?
Čítajte ďalej! V tomto článku sa dozviete aj podrobnosti, ktoré sa do našich produktových popisov nezmestili.
That Boutique-y Rum Company
That Boutique-y Rum Company je nezávislé fľašovanie unikátnych a lahodných rumov z celého sveta. Orientuje sa na rumy bez pridaného cukru, príchutí, glycerínu, či vylepšovania farby a chuti karamelom. Sú to vysoko estérové rumy z raritných sudov, z neobvyklých rumárskych regiónov a aj z dávno zatvorených liehovarov.
Táto značka nedelí rumy na tmavé a svetlé (s výnimkou situácií, kedy si to vyžiada samotný výrobca). Ale za to medzi nimi nájdete široký výber vecne kategorizovaných rumov s dôrazom na výrobný proces - od pot still rumov pochádzajúcich výhradne z jednej jedinej destilérky až po moderne destilované multi kolónové rumy namiešané od rôznych výrobcov.
ℹ Nezávislé fľašovanie znamená, že značka samotná alkohol obvykle sama nevyrába, ale kupuje od výrobcov, necháva zreť vlastným spôsobom, plní do fliaš a následne prezentuje pod vlastnou značkou. Aj tu je však dôležité vedieť si vybrať a zhodnotiť, čo a prečo stojí za to. Túto úlohu v That Boutique-y majú na starosti skutoční nadšenci a odborníci na daný typ alkoholu.
Čo by ste mali vedieť o That Boutique-y Rum Company:
■ Rum sa nemá súdiť podľa jeho farby.
■ Vek je skutočne len číslo.
■ Rumy sú vyrábané v malých množstvách, a preto dostupné iba v limitovanom počte fliaš.
■ Ambasádorom značky je Peter Holland (na foto vyšie) - rumový expert a niekdajší bloger (blog The Floating Rum Shack). Kedysi mal doma tento fajnšmeker (povolaním inžinier) viac než 500 druhov rumov. Uznal však, že nie každý za to stál a zbierku postupne redukoval len na to najlepšie. Pomohol pripraviť sériu neopozeraných rumov z mimoriadnych šarží, s vysokoestérovým chuťovým profilom a objaviť rumy z oblastí, kde by ste ich nečakali.
■ Etikety ilustruje Jim’ll Paint It - v programe Microsoft Paint. Áno, čítate správne - v tom programe (Skicár/Maľovanie), ktorý máme všetci v počítači!
ℹℹ V That Boutique-y nájdete preto dokonca aj výber konkrétnych šarží (v angličtine batch). Na nasledujúcom obrázku sú tri rôzne šarže zdanlivo toho istého rumu. Ale len zdanlivo. Výroba rumu (ale aj whisky) je živým procesom a každá šarža má svoje špecifiká. Ovplyvňuje ju tak veľa vecí od kvality vstupnej suroviny až po najmenší rozdiel v uskladnení a type sudov, že rum z novej šarže nikdy nebude úplne rovnaký.
TIP: Aktuálne je u nás dostupná šarža č. 3 tohto výborného rumu z Guyany. Objednať si ju môžete tu.
That Boutique-y Whisky Company
That Boutique-y Whisky Company je značka pre nezávislo fľašované whiskies. Vznikla v roku 2012 a odvtedy získala už veľmi veľké množstvo ocenení. Preslávila sa fľašovaním výnimočných single maltiek, obilnej whisky, bourbonu a množstva iných druhov whisky z celého sveta. Vyrába aj oceňované blended maltky a blendované whiskies. Zahŕňa tie najchutnejšie whiskies dostupné len v limitovaných množstvách. Tie pochádzajú z najinovatívnejších a najneobvyklejších destilériek. Nachádzajú sa medzi nimi aj také, ktoré dnes už nefungujú. Ochutnať takúto whisky je preto zážitok, ktorý sa v závislosti na zásobách That Boutique-y Whisky Company, nemusí opakovať.
Čo by ste mali vedieť o That Boutique-y Whisky Company:
■ Vek je len číslo. Značka pôvodne neuvádzala na fľašiach vek whisky. Kvôli legislatíve ho však neskôr opäť začala uvádzať. Hodnotenie whisky podľa veku však v princípe považuje za prekonané. Staršia whisky vám jednoducho nemusí automaticky chutiť viac ako jej mladšia podoba.
■ Produkuje aj vlastnú whisky.
■ Whiskies pochádzajú z malých výrobných šarží, preto sú dostupné iba v limitovanom počte fliaš.
■ Ambasádorom značky je Dave Worthington - zakladateľ blogu Whisky Discovery a slávne meno vo svete whisky. Ochutná vraj každú novú whisky, ktorá sa mu dostane do rúk. Tri roky pred tým, než sa pridal k That Boutique-y, ochutnal viac než 2000 rôznych druhov whisky. Pomáha značke s masterclass lekciami, ochutnávkami, podcastom aj s diskusiami so stovkami whisky nadšencov online aj offline.
■ Má vlastný podcast Uncorked Whisky Sessions (viac info nižšie).
■ Ilustrátorkou je už od samého vzniku značky Emily Chappell. Skice najskôr ručne nakreslí na papier a až neskôr prekresľuje a vyfarbuje digitálne. Inšpiráciu čerpá z informácií o pôvodnej destilérke a z ľudí, ktorí stoja za značkou.
▶ Uncorked Whisky Sessions
Nadšenie z whisky u tvorcov tejto značky zašlo až tak ďaleko, že vznikol aj podcast pod názvom Uncorked Whisky Sessions rozoberajúci všetko možné ohľadom whisky. Pripravuje ho samotný brand ambasádor a slávna ikona vo svete whisky, Dave Worthington a master blender Dr Whisky (Sam Simmons). Tento podcast je vraj najväčšou debatou o whisky aká tu kedy bola, je a bude. Každá epizóda sa zaoberá niektorou whisky a jej domovskou destilérkou. Objavujú sa v nich hostia zo sveta whisky aj mimo neho, aby sa s vami podelili o zaujímavé informácie, ktoré vás pre ňu nadchnú ešte viac.
Ak vám počúvanie v angličtine nerobí problém, tieto podcasty si môžete vypočuť na Spotify alebo cez Apple Podcasts.
That Boutique-y Gin Company
That Boutique-y Gin Company nezávislo fľašuje tie najunikátnejšie a najchutnejšie giny na planéte, ktoré by inak možno neuzreli ani svetlo sveta. Nachádzajú sa medzi nimi aj nové a prekvapivé príchute. Napríklad čerešňa, ázijské citrusové ovocie yuzu, či Moonshot gin vyrobený z botaník, ktoré putovali do atmosféry a späť.
Čo by ste mali vedieť o That Boutique-y Gin Company:
■ Neustále sa rozrastá o nové pozoruhodné giny z celej zemegule.
■ Príchute aké by ste v bežných obchodoch hľadali len márne.
■ Okrem nezávislého fľašovania ginov má už na konte aj vlastný gin - čerešňový Cherry Gin. Je to prvý komerčne dostupný gin tohto druhu na trhu!
■ Najlepším priateľom ginu TBGC je tonik, ale pokojne si drink namiešajte aj so sódou alebo ovocnou šťavou.
■ Etikety ginov v komickom štýle typickom pre That Boutique-y ilustruje Grace J Ward. Aj keď sa nesú v podobnom duchu ako pri whisky a rume, Grace svoje skice od začiatku až po koniec pripravuje len a jedine digitálne na svojom Macu.
Giny od That Boutique-y Gin Company sú na slovenskom trhu čerstvou novinkou. Vedeli sme, že vybrať pre vás z takej bohatej ponuky iba jeden, či dva na ochutnávku je celkom náročná úloha. Preto si u nás môžete kúpiť rovno celú degustačnú sadu v podobe adventného ginového kalendára. Adventné kalendáre sú vždy príležitosťou ochutnať veľa noviniek za výhodnú cenu. Ten od That Boutique-y Gin Company obsahuje výber 24 miniatúr, medzi ktorými nájdete aj skutočné poklady.
Nezabudnite nám napísať, ktorý z týchto ginov vám chutil najviac. Ktovie, možno sa potom práve na vašu žiadosť objaví aj v našej stálej ponuke!